Onze visie op duurzaamheid

De toekomst is van ons allemaal! Op De Baanbreker leren kinderen hoe zij zich concreet in kunnen zetten voor de natuur. We maken samen een vuist voor het milieu en leren over duurzame alternatieven. Dat doen we niet alleen in school, we gaan er regelmatig op uit! Zo nemen we deel aan natuurlessen in de wijk en zetten ons in voor duurzaamheid in onze omgeving. Een aantal activiteiten die al op het programma staan:

Wat willen we bereiken met lessen over duurzaamheid?

• Wij nemen met elkaar de verantwoordelijk en zorgen goed voor onze omgeving. Zowel voor elkaar binnen de school als daarbuiten.
  • We leren dat we samen een onderdeel zijn van het geheel, hoe groot of klein deze ook is, elke bijdrage is van belang voor ons allen en voor onze omgeving. Nu maar ook in de toekomst.
  • Wij zijn ons bewust dat we samen met onze leerlingen verantwoordelijk zijn voor een gezondere en schonere wereld.
  • Wij werken samen met onze leerlingen aan een toekomst waar we nu al invloed op kunnen uitoefenen door(kleine) stappen te ondernemen.
  • Wij leren dat wij met elkaar verantwoordelijk zijn voor de generaties die na ons op de aarde zullen wonen.
  • Op De Baanbreker leren leerlingen om zelf duurzame oplossingen te ontwerpen, deze uit te voeren en te evalueren

Meedoen?

Heb je een leuk idee of ken je een bedrijf waar we als school mee samen kunnen werken? Wil je een gastles geven over duurzaamheid? Mail ons!